Det är viktigt att förstå skillnaden mellan engagemang och motivation. På samma sätt som det är skillnad på nöjda ...
04 dec, 2019
Saker är inte alltid vad man tror att de är och det är lätt att välja fel om man endast ser till ytan. Detsamma gäller ...
29 okt, 2019
Kan det verkligen stämma att endast en bråkdel av svenska medarbetare är engagerade? Ja absolut! Den senaste ...
17 apr, 2019
Är era kunder nöjda? Jättebra! Är era kunder lojala? Perfekt! Skillnaden mellan en nöjd kund och en lojal kund kan ...
10 apr, 2019
Nya säljmål och nya utmaningar innebär för många företag att damma av en klassisk säljtävling som samma "vinnarskallar" ...
08 jan, 2019
Gamification är en teknik som använder delar från hur man spelar spel och applicerar det i “icke-spelverksamheter". Man ...
05 dec, 2018
Det finns bara en chef - Kunden ”Kunden kan sparka alla i ett företag från styrelseordföranden och neråt genom att helt ...
22 nov, 2018
För att nå framgång i ett företag idag måste man bättre attrahera och behålla talanger och medarbetare. I många fall ...
12 nov, 2018
Så här års anordnar många företag kick-off för sina medarbetare. Varför inte rivstarta hösten med en kick-off med tema ...
31 aug, 2018
Vi får ofta frågor från företagsledningen och VD vad det är som ökar motivationen hos medarbetarna. En generell ...
20 mar, 2018
Här är två scenarier för att visa skillnaden mellan nöjd och lojal kund: Du har precis varit i dialog med Samsung ...
10 jan, 2018
Här är 5 framgångsfaktorer i en modern säljtävling som triggar till önskade beteenden. Mät annat än siffror Genom att ...
04 mar, 2017
...ger lojalare kunder och medarbetare. Erkänn nu, drabbades du av Pokémon Go-trenden för några år sedan? För många ...
08 aug, 2016
Här är varför och hur du kan påverka kundens värde med sex gånger. Du och ditt företag kanske mäter kundnöjdhet och ...
14 jul, 2016
Att vara en attraktiv arbetsplats är förstås viktigt för motivationen inom organisationen, men även för att behålla ...
12 jun, 2016
Här går vi igenom tre av de största generationerna på arbetsmarknaden och vilka drivkrafter som motiverar dem. Maritz ...
08 maj, 2016
Prognoser pekar på att företag kommer investera allt mer i kundlojalitet under de närmaste åren. Hur gör man för att få ...
17 apr, 2016