Design och UX
Portal designad efter era behov och mål.
Människor har olika behov och drivkrafter av olika anledningar som ålder, intressen och livsstil m.m. För att möta varje individs och företags behov finns gamifierade motivationsprogram för lilla företaget, enskilda avdelningar, regioner och globala organisationer.
Programmen löser utmaningar inom områden som verksamhetskultur, målstyrning, försäljning, kostnadsbesparing, kundservice, hållbarhet, employeer branding, och hälsa mm.
Varje program har sina egna mätpunkter (KPI:er) som medarbetarna mäts på och belönas för individuellt, per team, kontor eller när hela företaget uppnår ett övergripande gemensamt mål.
Hur ser din organisation ut? Boka en demo så kan vi visa hur ett motivationsprogram skulle se ut för ditt företag.
Aktiva deltagare just nu
29 421
Välförtjänta belöningar
201 691
Portal designad efter era behov och mål.
API för integrationer mellan system, i de fall det kan komma att behövas.
En dedikerad person avlastar er genom att ta ansvar för att förvalta, driva och utveckla programmet.
Avlastning med kommunikation, nyhetsbrev och kampanjer.
Ett utbud av tusentals produkter, tjänster, presentkort och välgörenhet.
Möjlighet att erbjuda förmåner i programmet.
Lagerhantering och logistik kring premier.
Expertis om frakt, moms, tull och reklamationer.
Vi blir er förlängda arm och hanterar all programsupport.
Motivationsprogrammet har gjort mig mer medveten om vad de olika delarna av företaget ägnar sig åt, och när de gör det.
Istället för att få intäktsbaserade engångsbonusar så firar vi de olika teamens framgångar närhelst de sker under året. Det tydliggör hur varje avdelning bidrar till företagets framgångar.
Känns bra att prestationer kan belönas regelbundet och inte bara vid löneförhandling en gång om året.
Det bästa med Motivationsprogrammet är att vi kan styra vad vi vill att säljarna ska koncentrera sig på utefter företagets riktlinjer.. ändra beteende och belöna efter rätt beteende framförallt.
Att vi kan bedriva hela vårt motivationsarbete på en och samma plattform, i ett verktyg, det är en stor styrka!
De sporrar mig att göra mitt yttersta!
Vi sitter här och känner att programmet rullar på av sig självt – det känns mycket positivt!
Vi gick från säljtävling till motivationsprogram för att engagera alla medarbetare och för att få hela företaget att jobba mot samma mål. Vilket lyft för både oss och våra kunder!
Varje poäng som går ut är värt varenda inlöst krona! 🙌
Funderar du på en starta ett motivationsprogram kanske du har fler frågor och funderingar. Här nedan är tre vanliga frågor men du hittar fler frågor och svar på vår FAQ sida.
Den största skillnaden är att:
Motivationsprogram innebär:
Nej, det är inte nödvändigt att koppla ihop system. Vi erbjuder förvisso ett öppet API men innan vi sätter igång it-folket att prata kopplingar så måste vi fråga oss - behöver våra system kopplas ihop och i så fall vilka?
Svaret ligger nämligen i att först veta Vad som ska mätas.
När vi väl vet vad behöver vi veta var någonstans det som ska mätas registreras. Kanske det är i ett CRM, i ett marknadssystem, kanske i loggar, en app mm. Kanske vissa delar registreras direkt i motivationsprogrammet.
Ett motivationsprogram måste inte vara för hela företaget. Det kan vara för en eller flera avdelningar. Deltagarna kan taggas utifrån olika tillhörigheter (demografi) och därigenom anpassas vyer, regelverk mm därefter.
Det är respektive lands skattelagstiftning som reglerar vad som är att beräkna som en löneförmån eller inte. I Sverige är det generellt sett förmånskatt på sådant du mottar som ersättning av din arbetsgivare, utöver lön.
(Förmån vs t.ex. en bonus som ska skattas som lön)
En seriös leverantör av motivationsprogram/säljtävlingar är tydlig med detta och erbjuder underlag för er löneavdelning så att de kan hantera deltagarnas uttag och förmånsskatt.