Nöjda kunder är absolut inte dåligt, men studier visar att nöjda kunder inte är trogna och inte heller rekommenderar ditt företag till andra. Lojala kunder är däremot både trogna och lockar med sig nya kunder, faktum är att en lojal kund är ca sex gånger mer lönsam än en nöjd kund.
Med ett lojalitetsprogram för B2B-kunder, dvs. en kundklubb stärker ni relationen till era kunder, påverkar deras lojalitet och ökar er merförsäljning. Lojalitetsprogram används med fördel av era säljare i införsäljningsarbetet och i det löpande relationsarbetet med prospekts och kunder. Kundlojalitetsprogrammet kan växa både er befintliga affär och era marknadsandelar.
Vi har otvivelaktligen en effekt av Points men den är omöjlig att kvantifiera. Ber du mig gissa tror jag på någonstans mellan 5-15% i ökad försäljning.
Vi kan säga att vi når 95% av våra partners 24/7/365 istf som tidigare nå 5-10% endast under kampanjperioder.
Vi sitter här och känner att programmet rullar på av sig självt – det känns mycket positivt!
Vi har ingen möjlighet att kommunicera med alla kunderna hela tiden men det sköter ju ni åt oss. 👌
En kund hade tagit ut en fin premie i shoppen på sin födelsedag. Han ringde och tackade mig för ”presenten” på sin födelsedag.
Inspiration Company kan sin sak, de förstår vår verksamhet. De är aktiva och föreslår kontinuerligt sådant som utvecklar programmet och för oss framåt. De förstår också hur de ska trigga våra deltagare att vara aktiva.
Programmet dödar alla diskussioner om rabatter och försök till prutning.