Design och UX
Portal designad efter era behov och mål.
En nöjd återförsäljare kan vara någon som du har en bra affärsrelation till, men som erbjuder ditt varumärke bland många andra. En lojal däremot har du mer än en relation till. En lojal återförsäljare säljer mer och är aktiv i att rekommendera ditt varumärke till sina slutkunder.
Ett återförsäljarprogram kan användas i alla branscher. Det spelar ingen roll om du säljer via en kedja, fristående butiker, genom franchisetagare, i norden eller globalt. Programmet anpassas efter ditt företags behov och era återförsäljares förutsättningar. Det kan även bidra till att motivera dina återförsäljares medarbetare på individnivå eller som team.
Hur ser ditt återförsäljarled ut och vilka utmaningar har du? Hör av dig till oss så kan vi visa och berätta hur våra tjänster skulle kunna hjälpa dig.
Aktiva deltagare just nu
29 421
Välförtjänta belöningar
201 691
För vissa målgrupper kanske man vill påverka aktiviteter och kunskap, i andra målgrupper kan det vara försäljning och inköp. Vi strävar alltid efter att skapa synergier, skalbarhet och kostnadseffektivitet för att skapa en lösning efter just era förutsättningar.
Portal designad efter era behov och mål.
API för integrationer mellan system, i de fall det kan komma att behövas.
En dedikerad person avlastar er genom att ta ansvar för att förvalta, driva och utveckla programmet.
Avlastning med kommunikation, nyhetsbrev och kampanjer.
Ett utbud av tusentals produkter, tjänster, presentkort och välgörenhet.
Möjlighet att erbjuda förmåner i programmet.
Lagerhantering och logistik kring premier.
Expertis om frakt, moms, tull och reklamationer.
Vi blir er förlängda arm och hanterar all programsupport.
Vi har otvivelaktligen en effekt av Points men den är omöjlig att kvantifiera. Ber du mig gissa tror jag på någonstans mellan 5-15% i ökad försäljning.
Vi kan säga att vi når 95% av våra partners 24/7/365 istf som tidigare nå 5-10% endast under kampanjperioder.
Vi sitter här och känner att programmet rullar på av sig självt – det känns mycket positivt!
Här har vi samlat de tre vanligaste frågorna om återförsäljarprogram. Fler frågor och svar hittar du på vår FAQ sida.
Vilka återförsäljare som du vill bjuda in och vilka som får vara med kan variera.
Du kanske inte vill bjuda in alla - de allra största kanske är stora kedjor som har förhandlat fram särskilda priser. Det kanske är dessa som dina egna säljare lägger mest tid på. Därför behöver du återförsäljarprogrammet för att "automatiskt" ta hand om den stora massan, de som du annars inte har så tät dialog med.
Kanske inte alla återförsäljare vill vara med, kanske de inte får... detta kan variera så bjuder du in alla så kommer det att visa sig vilka som du ska lägga tid på för att gfå med, det lär vara en minoritet. Den stora massan är med och kommer att triggas genom programmet.
Ja programmet kan visa leaderboards. Det kan vara leaderboards på individnivå och på teamnivå. Det kan också vara för olika perioder, te.x. månad och summerat för året. Det kan vara för olika saker eller för de som har samlat mest poäng på totalen.
Att tänka på är att det som visas bidrar till att trigga till att fler vill leverera mer.
Ett återförsäljarprogram kan appliceras i alla branscher. Så länge det finns människor som representerar ert varumärke finns det saker att påverka. Det kan vara kunskap, beteenden, aktiviteter och resultat.
Lojalare återförsäljare levererar mer!